What’s your motivation for living aboard?

I was so nervous when this question comes to me. I am afraid that I can’t give a persuasive answer. I like to experience different culture. I like to deal with foreign people. I want to be more independent. These answers are really not convictive enough. What is the real reason? I want to give the answer to destiny. Actually, I was born to live aboard.

But I know that is not the reason. The real reason is I want to run away. When I get tired of my life, I always think of running away. And to different country is where I think is most far from who I am now. Can I give this answer?

There are plenty of thought came to me recently. But hardly can I remember any of it. The thoughts came and disappear like thousand of dreams came to me and be forgotten.


為什麼想要到國外生活?
被問到這個問題讓我神經緊張 我很害怕不能給一個有說服力的理由 因為我想體驗不同的文化 因為我喜歡跟洋人交際 因為我想要學習獨立生活 這些理由似乎都不足以支撐”國外生活”這個念頭 什麼才是真正的理由 如果我說這是命運驅使? 事實上 命運推動我一定要離開故鄉生活

這些都不是真正的原因 真正的原因是我想逃跑 對於現在生活的厭倦 讓人想逃 而異國使我能想到離現在生活最遠的地方 我可以這樣回答嗎?


最近很多想法在腦袋中浮現 想了忘了 如同每天出現的無數個夢一樣 過眼雲煙 醒來只覺得夢見很多很多 卻也記不得很多很多

arrow
arrow
    全站熱搜

    debbysis 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()